Promujemy polskich artystów na rynkach azjatyckich
Artyści
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Karol Kossak (1896–1975)

Polski mistrz akwareli i scen batalistyczno-jeździeckich

Karol Kossak był kontynuatorem słynnej dynastii artystycznej Kossaków –prawnukiem Juliusza Kossaka, wnukiem Wojciecha, kuzynem Jerzego. Pochodził zczwartego pokolenia polskich malarzy, poetów i literatów.

Kształcił się we Lwowie pod kierunkiem Zygmunta Rozwadowskiego i StanisławaKaczora-Batowskiego. Naukę kontynuował w Wiedniu, jednak wybuch I wojnyświatowej przerwał jego studia. Po wojnie powrócił do Krakowa i studiował wtamtejszej Akademii Sztuk Pięknych pod opieką Ignacego Pieńkowskiego iWładysława Jarockiego.

Leon Wyczółkowski (1852 Huta Miastkowska – 1936 Warszawa)

Jeden z najwybitniejszychprzedstawicieli Młodej Polski, w tej litografii ukazuje pojedyncze drzewoosadzone w rozległym, pustym pejzażu. Oszczędna kompozycja i skupienie najednej formie – potężnym, samotnym drzewie – podkreślają kontemplację natury iprzemijania.

Artystaoperuje subtelną gradacją szarości i światłocieniem, nadając całości głębię imelancholijną atmosferę. To klasyczny przykład jego mistrzostwa w litografii –technice, którą opanował do perfekcji w ostatnich dekadach życia.

Victor Vasarely (1906 Pécs – 1997 Paryż)

Był węgiersko-francuskim artystą uznawanym za ojca op-artu – kierunkusztuki opartego na iluzjach optycznych. Urodził się w Pécsu na Węgrzech, akształcił się w Budapeszcie w stylu Bauhausu. W latach 30. przeniósł się doParyża, gdzie rozwijał własny język wizualny oparty na rytmie, geometrii ikontrastach. Jego prace łączą naukę i sztukę, a charakterystyczne kompozycjewykorzystują zniekształcenia przestrzeni i efekt ruchu. Vasarely wpłynął narozwój sztuki współczesnej, designu i reklamy, a jego dzieła znajdują się wnajważniejszych muzeach świata.

Isidore Jules Bonheur (Bordeaux, 1827 – Paryż, 1901)

IsidoreBonheur, brat słynnej malarki Rosy Bonheur, zdobył uznanie jako jeden zczołowych rzeźbiarzy zwierząt XIX wieku. Studiował w École des Beaux-Arts wParyżu, początkowo zajmując się malarstwem. Wkrótce jednak poświęcił sięrzeźbie, tworząc naturalistyczne kompozycje zwierzęce. Jego brązy odlewane byłyprzez znaną paryską odlewnię Hippolyta Peyrola, co zapewniało wyjątkowąjakość wykonania. Artystazdobył złoty medal na Wystawie Powszechnej w Paryżu w 1889 roku orazliczne nagrody na Salonach.

Alberto Korda (1928–2001)

Alberto Korda urodził się w Hawanie jako syn kolejarza. Imał się wielu zawodów, zanim został pomocnikiem fotografa. Jego pierwsza żona Natalia Menéndez (Niurka) została pierwszą kubańską modelką. Po rewolucji kubańskiej został na 10 lat osobistym fotografem Fidela Castro. Od 1968 do 1978 skoncentrował się na fotografii podwodnej – aż do wystawy w Japonii w 1978, która rozbudziła zainteresowanie jego pracami za granicą. Gdy zrobił swoje, jak się okazało najsłynniejsze zdjęcie Che, 5 marca 1960 roku, był fotografem kubańskiej gazety „Revolución” (w 1965 r. połączono ją z „Hoy” tworząc „Granma”). Nie otrzymał tantiem za tę fotografię, nazwaną z czasem Guerrillero Heroico.

Pierre Le Faguays (1892–1962)

Pierre LeFaguays był jednym z najważniejszych francuskich rzeźbiarzy okresu Art Déco,blisko związanym z Maxem Le Verrierem, który wydawał jego prace. Styl LeFaguaysa łączył klasyczne proporcje z nowoczesną dynamiką, a jego rzeźby byłyniezwykle popularne w elitarnych kręgach kolekcjonerskich lat 20. i 30. XXwieku.

Victor Vasarely (1906 Pécs – 1997 Paryż)

Był węgiersko-francuskim artystą uznawanym za ojca op-artu –kierunku sztuki opartego na iluzjach optycznych. Urodził się w Pécsu naWęgrzech, a kształcił się w Budapeszcie w stylu Bauhausu. W latach 30.przeniósł się do Paryża, gdzie rozwijał własny język wizualny oparty na rytmie,geometrii i kontrastach. Jego prace łączą naukę i sztukę, a charakterystycznekompozycje wykorzystują zniekształcenia przestrzeni i efekt ruchu. Vasarelywpłynął na rozwój sztuki współczesnej, designu i reklamy, a jego dziełaznajdują się w najważniejszych muzeach świata.

Antoine D’Agata (ur. 1961)

Francuski fotograf urodzony w Marsylii w 1961 roku. Studiował fotografię w Międzynarodowym Centrum Fotografii w Nowym Jorku pod okiem Larry'ego Clarka i Nan Goldin. W 2004 roku dołączył do agencji Magnum Photos. Jest autorem kilkunastu książek, wyreżyserował też trzy filmy.

Nobuyoshi Araki

Jeden znajbardziej znanych i kontrowersyjnych japońskich fotografów współczesnych.Absolwent Chiba University (fotografia 1959–1963), przełom przyniosła mu seria SentimentalJourney. Autor ponad 350 publikacji fotograficznych, nazywany królemjapońskiego „foto‑Ja” (I‑photography), czerpiący inspiracje ze sztukierotycznej ukiyo-e, a także życia codziennego Tokio

Krzysztof Heksel

Polski malarz surrealista i magiczny realista

Jako samouk rozwijał talentod dzieciństwa, inspirowany przez ojca-artystę-amatora

Początkowo szkice ołówkiem,akryl, aquarel, a ostatecznie opanował malarstwo olejne na płytach, stosująctechnikę laserunku dla głębi i nasycenia barw

·Tworzy obrazy o surrealnej,często mrocznej atmosferze, eksplorując tematy entropii, przemijania, śmierci imarzeń sennych, inspirowane Beksińskim, Turnerem, Aivazovskim

Zadebiutował wystawami w2013 roku, a już w marcu 2015 został przyjęty do Związku Artystów Plastyków

Mark Kostabi

Amerykański malarz, rzeźbiarz i kompozytor, znany ze swoich charakterystycznych postaci beztwarzy, które często komentują współczesne kwestie społeczne i psychologiczne.

Urodził się w rodzinie     estońskich imigrantów, Kaljo i Rita Kostabi, i dorastał w Whittier,     Kaliforna

Studiował rysunek i malarstwo     na California State University, Fullerton, po czym w 1982 roku przeniósł     się do Nowego Jorku.

Zofia Stryjeńska

Wybitna polska artystka okresu międzywojennego,działającą w nurcie Art Déco . Już w młodości tworzyłailustracje dla prasy, a w 1909 roku rozpoczęła naukę w Szkole Sztuk Pięknychdla Kobiet Marii Niedzielskiej w Krakowie, którą ukończyła z wyróżnieniem w1911 roku

Yayoi Kusama (ur. 22 marca 1929, Matsumoto, Japonia)

Japońska artystka, znana z hipnotyzujących instalacji z motywem kropek (polkadots), luster i nieskończoności.

Już jako dziecko doświadczała halucynacji iobsesji, które przeniosła na sztukę jako formę autoterapii.

W 1957 roku wyjechała do Nowego Jorku, gdziestała się częścią sceny awangardowej lat 60., współpracując z takimi artystamijak Andy Warhol czy Claes Oldenburg.

Znana z „pokojów nieskończoności” (InfinityMirror Rooms) oraz prac pokrytych setkami kropek i dyni (pumpkins),które stały się jej znakiem rozpoznawczym.

Od lat 70. mieszka dobrowolnie w szpitalupsychiatrycznym w Tokio, kontynuując pracę w pobliskim studiu.

Damien Hirst

Urodził się 7 czerwca 1965 roku w Bristolu, w Anglii,ale większość dzieciństwa spędził w Leeds

W latach 1986–1989studiował malarstwo na Goldsmiths College w Londynie. To tam zorganizowałsłynny pokaz Freeze (1988), któryzapoczątkował karierę Young British Artists (YBAs)

Jego twórczość to eksploracja śmierci, przemijania,medycyny i konsumpcjonizmu – Hirst stał się jednym z najbogatszych inajbardziej kontrowersyjnych współczesnych artystów.

Henryk “Henri” Hayden (1883–1970)

Urodzony 24 grudnia 1883 wWarszawie, z zasymilowanej żydowskiej rodziny; studiował inżynierię oraz sztukipiękne w Warszawie

W 1907 roku przeprowadziłsię do Paryża i pozostał tam na całe życie; szybko zyskał status liczącego sięartysty École de Paris

W późniejszym okresie jegostyl ewoluował ku subtelniejszemu realizmowi i kolorystycznym pejzażom, choć dokońca pozostał częścią paryskiej awangardy

Zmarł 12 maja 1970 roku wParyżu 

Edwin "Ed" Mieczkowski (1929–2017)

Urodził się 26 listopada1929 r. w Pittsburghu jako syn polskich imigrantów

W 1957 r. uzyskał tytuł BFAna Cleveland Institute of Art, a w 1959 r. magistra sztuki (MFA) na CarnegieMellon University

Od 1959 r. aż do przejściana emeryturę w 1998 r. pracował jako wykładowca na Cleveland Institute of Art,a także wykładał m.in. na Western Reserve University, Pratt Institute i CooperUnion

W 1960 r. wraz z FrancisemHewittem i Ernstem Benkerten założył Anonima Group – grupę artystyczną skupiającą się na geometrycznej iperceptualnej abstrakcji, odcinając się od komercyjnego rynku sztuki